• Home
  • Stadsbouwmeester
  • Boek
  • 01 – Transformatie
  • 02 – Van gedeelde naar ongedeelde stad
  • 03 – Gebiedsvisies
  • 04 – Knooppunten – stationsgebieden
  • 05 – Entree stad: Haarlem-Oost
  • 06 – Spaarneoevers – ten noorden van de Prinsenbrug
  • 07 – Visie spoorzone zuidwest – visie Westrand
  • 08 – Structuurvisie openbare ruimte – SOR
  • 09 – Regio
  • 10 – Prijsvragen – symposia
  • Menu Menu
Alle 12 /Afbeeldingen 7 /Documenten 3 /PDF 2

Situatiekaart Bloemendaal

Regio

Pleidooi voor grenzeloosheid

Groen en Water 2040

thumbnail of Persberichten en Aankondigingen1

Persberichten en Aankondigingen

thumbnail of intergemeentelijke-structuurscan-zuidkennemerland

Intergemeentelijke Structuurscan

Tramlijnen

Automobiliteit vs. HOV

Haarlem Groen en Water 2040

Oost West Radiaal

thumbnail of Zandvoort1

Amsterdam Beach Zandvoort Boulevards

thumbnail of Taskforce_Ruimte_Zuid-Kennemerland_en_IJmond

Taskforce Ruimtewinst Zuid Kennemerland en IJmond

REGIO

Het werk van de stadsbouwmeester aan een regionale werk-, actieagenda voor Zuid- Kennemerland, MRA-West werd zichtbaar met zijn presentatie Oost-West Radiaal (OWR) op station Haarlem met wethouders, gedeputeerden en vertegenwoordigers van het atelier rijksbouwmeester en de adviseur infrastructuur van het College van Rijksadviseurs (CRA), 2012. Medio 2012 kwam zijn advies om een Intergemeentelijke Structuurscan/ -visie (IGS) te laten opstellen naar buiten. Formeel werd zijn werk door de wethouders in de regio geadopteerd in het portefeuillehouders overleg begin 2014 naar aanleiding van een opgestelde intentie-nota-stadsbouwmeester regio. Het resulteerde in een afspraak vastgelegd in het coalitie akkoord 2014-2018 met de opdracht om twee dagen in de stad en twee dagen in de regio te werken. Het werk aan de Oost West Radiaal kreeg een vervolg op verzoek van de gemeente Haarlemmerliede Spaarnwoude, met -bestuurlijke- ontwerpateliers en brainstorm sessies met de gemeente Amsterdam en Rijkswaterstaat. Het werk kreeg een vervolg met een opdracht van het college van Zandvoort om een indicatief ontwerp, beeldverhaal te maken voor de Boulevards van Zandvoort, te weten van de zuidelijkste punt, Boulevard Paulus Loot tot aan Bloemendaal aan Zee. In Bloemendaal werd op verzoek van de wethouder meegedacht over de nota Landgoederen en vroeg de historische vereniging Ons Bloemendaal de stadsbouwmeester om een prijsvraag rond hun lustrum te organiseren over de openbare ruimte. De wethouder van Heemstede vroeg de stadsbouwmeester om mee te denken over het mobiliteitsnetwerk en een bijdrage te leveren aan het door haar georganiseerde symposium in het Raadhuis. In de stuurgroep bereikbaarheid was ook de laatste versie van de structuurvisie openbare ruimte met implicaties voor de regio regelmatig een onderwerp voor de stadsbouwmeester om toe te lichten.

LInk naar:TRANSFORMATIE
01

TRANSFORMATIE
 

LInk naar:VAN GEDEELDE NAAR ONGEDEELDE STAD
02

VAN GEDEELDE NAAR ONGEDEELDE STAD

LInk naar:GEBIEDSVISIES HAARLEM
03

GEBIEDSVISIES
 

LInk naar:KNOOPPUNTEN – STATIONSGEBIEDEN
04

KNOOPPUNTEN – STATIONSGEBIEDEN

LInk naar:ENTREE STAD: HAARLEM-OOST
05

ENTREE STAD:
HAARLEM-OOST

LInk naar:SPAARNEOEVERS – TEN NOORDEN VAN PRINSENBRUG
06

SPAARNEOEVERS – TEN NOORDEN VAN PRINSENBRUG

LInk naar:VISIE SPOORZONE ZUIDWEST – VISIE WESTRAND
07

VISIE SPOORZONE ZUIDWEST – VISIE WESTRAND

LInk naar:STRUCTUURVISIE OPENBARE RUIMTE – SOR
08

STRUCTUURVISIE OPENBARE RUIMTE – SOR

LInk naar:REGIO
09

REGIO
 

LInk naar:PRIJSVRAGEN – SYMPOSIA – PUBLICATIES
10

PRIJSVRAGEN – SYMPOSIA – PUBLICATIES
 

Contact

Max van Aerschot – architect urbanist

Jansstraat 53,
2011 RV Haarlem
info@stadsbouwmeesterhaarlem.nl

© Copyright - Max van Aerschot
Scroll naar bovenzijde